קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

מיחזור משכנתא האם זה כדאי

13 מרץ, 2017

מה המשמעות של מחזור משכנתא?

מיחזור משכנתא הפך בשנים האחרונות לפעולה נפוצה יותר ויותר במחוזותינו ובתי אב רבים בוחרים באפשרות זו. עם זאת, לא תמיד כולם מבינים את המשמעות של המחזור ורוב האנשים אינם צוללים לעומק הנושא. המחזור כמובן אינו בא לייצג פעולה מנושא איכות הסביבה אלא הוא פעולה פיננסית אשר מטרתה לחסוך לנו את כסף או לאפשר לנו לעמוד בהחזרי המשכנתא.

 

לרוב לאחר זמן מסוים אנשים מבינים כי מצבם הכלכלי השתפר והם יכולים לעמוד בהחזרי משכנתא גדולים יותר וכך לסיים אותה מהר יותר ועל כן הם פונים לנתיב המחזור. לצד זאת ישנם אנשים המבינים כי המשכנתא וההחזר החודשי שלה גדולים על תקציבם והם מעוניינים במחזור בכדי לצמצם עול זה. כפי שנראה בהמשך המחזור תלוי גם בגורמים מקרו כלכליים המשפיעים על כדאיותו.

 

מיחזור משכנתא

 

למי כדאי למחזר משכנתא?

כפי שכבר אמרנו רבים מעוניינים במחזור המשכנתא ולמעשה אין כאן חוק כתוב האומר למי הוא כדאי ולמי לא. מה שכן כדאי לבחון את תנאי המשכנתא הקודמת שלקחנו ורק לאחר מכן להחליט האם לבצע מחזור או לא.

 

כך לדוגמא יתכן ובמשכנתא שלכם ישנה תניה הקונסת אתכם על פירעון מוקדם, תניה אשר יתכן ותופעל במקרה של מחזור, מה שמאיין את משמעות המחזור במצבים מסוימים ומוציא ממנו את העוקץ. בכדי לקבל החלטות בנושא זה אל תתביישו להציק לפקידי הבנק ולהתייעץ עם כמה שיותר מומחים אשר יאמרו לכם מה כדאי ומה עדיף לכם לעשות.

 

מתי כדאי למחזר משכנתא?

מחזור משכנתא אינו תלוי רק בתנאי החוזה שלכם הספציפיים אלא הוא נובע גם מגורמים מקרו כלכליים אשר שררו במשק בעת לקיחת המשכנתא ואשר שוררים בו בעת שאתם שוקלים את מחזורה של זו. המרכיב המשמעותי ביותר במרכיבים אלו הוא אחוז הריבית אשר היה נהוג בעת לקיחת המשכנתא ואחוז הריבית במשק בעת ביצוע המחזור.

 

ככל שההבדלים בין השניים גדולים יותר, כאשר הריבית כעת נמוכה יותר, כך משתלם לכם יותר למחזר את המשכנתא. כמובן שהדבר תלוי גם בתנאי המשכנתא הישנה שלכם ובשאלה האם לקחתם משכנתא עם ריבית קבועה או ריבית משתנה.

 

תכננו, תכננו ושוב תכננו

זכרו כל הפרטים והעצות שאנו נותנים לכם הם טובים ויפים, אך בכדי להתנהל נכון מבחינה כלכלית ובטח כאשר מדובר בנושא המשכנתא מילת המפתח היא תכנון. ככל שנבין יותר את המשמעויות של המשכנתא ומחזורה וככל שנתכן טוב יותר את צעדינו כך נחסוך כסף רב יותר ואיכות חיינו תעלה.

 

מי שמחליט החלטות מעכשיו לעכשיו ללא מחשבה עמוקה סביר שיצא בהפסד ויתחרט על הצעדים שנקט, בעוד מי שיחשוב לעומק על הדברים ויבין את משמעותם ירוויח בסופו של יום וישן טוב יותר בלילה. לכן אל תיגשו אל מחזור משכנתא ללא תכנון מוקדם וללא הבנה של הפרטים הקטנים ביותר הקשורים לתהליך זה.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם