קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

מתי משתלם לקחת משכנתא

13 מרץ, 2017

חסרונות המשכנתא

משכנתא הוא הליך אשר רבים ממדינת ישראל נאלצים לעבור, אך בפועל יש לה חסרונות רבים אשר צריכים להיות מודעים אליהם ולקחת אותם בחשבון כאשר אנו לוקחים אותה. משכנתא מובילה לכך שאנו משלמים למעשה כמעט כפול מההלוואה אותה לקחנו, המשמעות היא שעקב הריבית המצטברת לאורך השנים המשכנתא עולה לנו ביוקר

 

בנוסף עלינו לזכור כי המשכנתא כל חודש לוקחת לנו מהתקציב החודשי לפחות שליש ולעתים אף יותר, מה שמהווה נטל כבד על כל משפחה ומוביל לקשיים רבים. בנוסף עלינו לזכור כי כמעט תמיד הבנק הוא הצד החזק בחתימה על הסכם המשכנתא מה שמוביל לכך כי אנו מקופחים פעמים רבות.

 

משכנתא משתלמת

 

אז מדוע משתלם לקחת משכנתא?

על אף כל חסרונות המשכנתא בסופו של יום רובנו לוקחים אותה וקונים באמצעותה דירה. לכאורה זו היא הדרך היחידה למעמד הביניים היום בישראל ואין באמת ברירה אחרת פרט ללקיחת המשכנתא. עם זאת, יש לזכור כי פעמים רבות המשכנתא אינה הפתרון היחיד וניתן להמשיל ולשכור דירה. מחקרים רבים בעולם מראים כי פעמים רבות מבחינה כלכלית עדיף לשכור דירה מאשר לקחת משכנתא וכי לאורך זמן אנו נרוויח יותר מכיוון שלא נצטרך לשלם את הריבית על המשכנתא.

 

אך כידוע בישראל תפיסה זו אינה מחזיקה מים ועורכי מחקרים אלו שוכחים לציין את המשמעות הרגשית של החזקת דירה מה שמהווה סיבה נוספת ללקיחת משכנתא. לבסוף שוק ההשכרה בארץ אינו מפותח מה שמוביל לקושי של בחירה בפתרון ההשכרה. לבסוף בראיה כלכלית פשוטה, ברוב המקרים עדיף לשלם החזר משכנתא על דירה שלכם, מאשר שכר דירה על דירה שלא שלכם.

 

השפעת הריבית על המשכנתא

פרט חשוב אותו יש לקחת בחשבון כאשר מתלבטים לקחת את המשכנתא הוא השאלה מה גובה הריבית אשר תוטל על המשכנתא. ככל שהריבית יותר גבוהה במשק כך סביר שהמשכנתא תעלה לנו יותר.

 

לצד זאת עלינו להחליט באיזה מסלולים לקחת את המשכנתא. האם לקחת משכנתא עם ריבית קבועה או משתנה, בריבית צמודה או לא צמודה., כלומר גם למסלולים יש השפעה על טיב המשכנתא וההחזר החודשי.

 

חשיבות ההחזר החודשי והתכנון המוקדם

פאן נוסף עליו יש לתת את הדין כאשר מדובר בכדאיות לקיחת המשכנתא היא השאלה מה גובה ההחזר החודשי בו נצליח לעמוד. מחד ככל שנחזיר את המשכנתא יותר מהר כך הסך הכולל של המשכנתא יהיה קטן יותר בעקבות הירידה בתשלומי הריבית.

 

מנגד החזר חודשי גבוה יותר ישפיע על איכות חיינו ויחייב אותנו לחשוב על כל שקל אותו אנו מוציאים. לכן צריך למצוא את נקודת האיזון הנכונה של גובה ההחזר החודשי בכדי שיהיה לנו כדאי לקחת את המשכנתא והיא לא תהיה עול כלכלי על צווארנו.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם