קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

ריבית משכנתא חוץ בנקאית

21 אוקטובר, 2018

שוק המשכנתאות בישראל השתכלל במהלך השנים האחרונות. אם בעבר רק בנקים היו נותנים משכנתאות, כיום ישנם שחקנים חדשים במשק כמו גופים חוץ בנקאיים שנותנים גם הם משכנתא. ישנם גופים טובים וישנם פחות טובים. מטבע הדברים יכולים להיות ביניהם הבדלי ריבית מהותיים.

 

כעיקרון, הריבית החוץ בנקאית הניתנת במסגרת המשכנתא/ההלוואה כנגד שיעבוד נכס, תהיה גבוהה יותר מריבית של משכנתא בנקאית ממוצעת. הסיבה היא שמי שפונה לגוף חוץ בנקאי הוא בדרך כלל לקוח שפנה לבנקים למשכנתאות בבקשה לקבל משכנתא וסורב ממגוון סיבות אפשריות: חשבון מוגבל, הוצאות לפועל, דרישה לסגירות חוב, עיקולים על הנכס, כונס נכסים לבית ועוד.

 

 

ייעוץ למשכנתאות

 

כאשר גוף פיננסי מוכן לתת משכנתא ללווים אלה, הוא יודע שיש סבירות (גבוהה לעיתים), שהלווה יתקשה לעמוד בהחזרי ההלוואה, או שיהיה קושי מסוים בשעבוד, מה שיגרום לו לגלם פרמיית סיכון בריבית המוצעת ללווים. לכן הריבית של גופים חוץ בנקאיים תהיה בממוצע גבוהה יותר מריבית שהבנקים נותנים במסגרת המשכנתא.

 

 

השאלה בכמה הריבית תהיה גבוהה יותר?

 

טווח הריביות המוצע הינו מגוון מאוד, לכן מומלץ לבחור בקפידה את הגוף המממן ואת הצעתו. לפעמים הריבית נראית נמוכה, אך לעיתים היא נגבית גם באמצעות עמלות נוספות. כך שבפועל יחד עם העמלות תנאי הריבית הופכים לגבוהים. לכן יש להסתכל על מכלול ההלוואה.

 

כדאי לבדוק את איכות הגוף המממן ואת התנאים המסחריים שהוא מציע. מומלץ להיעזר בגוף פיננסי שיודע להשיג מגוף פיננסי איכותי את הריביות הנמוכות ביותר ואת התנאים הנלווים הטובים ביותר. הפרשי הריבית בין גוף אחד למשנהו עלולים להיות גבוהים, מה שיכול לגרום להחזרים מיותרים של עד מאות אלפי שקלים!

 

מהם הפרמטרים המשפיעים על קביעת גובה הריבית?

הפרמטרים המשפיעים בין השאר על תנאי הריבית הם: הגוף הפיננסי המממן, גובה המשכנתא, שווי הנכס, הסיבה בה סורבו הלווים בבנק, הפרופיל הפיננסי ועוד.

 

איזה פרמטרים נוספים משפיעים על תנאי ההלוואה?

  •  יש חשיבות מי הגורם שלוקח את ההלוואה. כלומר האם ההלוואה ניתנת ללקוח פרטי או שניתנת לחברה. ייתכנו הבדלים מהותיים בתנאים!
  •  יש לבדוק טוב את גובה העמלות והעלויות הכרוכות בתהליך לקיחת ההלוואה. לעיתים הגוף הפיננסי מציע ריבית אטרקטיבית, רק שלריבית זו מתווספות עלויות ועמלות שהופכות את ההלוואה ליקרה מאוד.
  • קנסות פירעון מוקדם יכולות לגרום להלוואה להיות לא יקרה מאוד ולא משתלמת ללקיחה.

לכמה שנים ניתן לקבל משכנתא חוץ בנקאית?

בגלל אופי העסקה, מספר השנים מצומצם יותר בהשוואה למשכנתא בנקאית. שוב, כל מקרה לגופו,זה תלוי בין השאר באופי העסקה וטיב הלווה.

 

האם כדאי לקחת את ההלוואה למרות שהריבית גבוהה?

משכנתא חוץ בנקאית לא מיועדת לכל אחד. מומלץ להיוועץ עם גורם מקצועי לפני שתקבלו צעד בכוחות עצמכם. בהרבה מקרים למרות הריבית הגבוהה יחסית, הלוואה זו יכולה לעזור ללקוח להיחלץ מהמצב בוא הוא נמצא ועל ידי כך אף לחסוך לו כסף רב באמצעות מניעת הליכים משפטיים שהיו מופעלים נגדו ו/או הימנעות ממכירת הבית דרך כונס נכסים ועוד.

 

האם כל עסקה מאושרת בגוף חוץ בנקאי?

ממש לא. ככל שהגוף החוץ בנקאי איכותי יותר הוא יבדוק את הבקשה באופן קפדני יותר. לכם הלווים יש אינטרס לקבל את ההלוואה מגופים טובים מסיבות מובנות. על מנת לקבל את המשכנתא מגוף איכותי, צריך לדעת כיצד להגיש את הבקשה על מנת שתאושר בתנאים אופטימאליים, במסגרת האילוצים הקיימים כמובן. מומלץ להתייעץ עם גוף פיננסי המתמחה בתחום.

 

בתחום ההלוואות החוץ בנקאיות מומלץ מאוד להתייעץ עם גוף פיננסי שמתמחה בתחום ויוכל להוביל אתכם הלווים לחוף מבטחים.

 

בקפיטל פקטור עומדים לרשותכם מיטב המומחים בכל נושא או שאלה הקשורה למשכנתא. במידה ואתם זקוקים למידע נוסף ניתן לפנות אלינו ללא כל התחייבות. התקשרו או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם