קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

משכנתא איך זה עובד

13 מרץ, 2017

משכנתא – כשכלכלה פוגשת מציאות

המציאות הכלכלית במדינת ישראל שונה מאוד מן התיאוריות הכלכליות הקלאסיות אחת הדוגמאות המובהקות לכך הוא נושא הבעלות והשכירות על דירה. בעוד התיאוריות גורסות כי משתלם יותר לשכור דירה מאשר לקחת הלוואה ולהיות בעלים על דירה, המציאות הכלכלית מלמדת אותנו כי אין כמעט אחד במדינת ישראל שאינו רוצה להיות בעלים של דירה.

 

לכך סיבות רבות והגיוניות ששום תיאוריה כלכלית לא לוקחת בחשבון, כגון הרגשת הבעלות, היצע נמוך ולא מספק של דירות להשכרה ועוד. כאן בדיוק נכנסת לתמונה המשכנתא אשר מאפשרת לרבים מאתנו לשעבד את הנכס אותו אנו קונים בתמורה לקבלת הלוואה מן הבנק. חשוב להבין כי אם אנו לא מחזירים את המשכנתא הרי שהבית שלנו מעוקל ואנו ניכנס לצרות צרורות.

 

משכנתא תקינה

 

האם כדאי לי לקחת משכנתא?

לאור התיאוריות הכלכליות ישנה שאלה האם כדאי לנו לקחת משכנתא או שמא מדובר בטעות כלכלית. העניין הוא שמכיוון שאנו מעוניינים בבעלות על דירה ומכיוון שלרובנו אין את ההון העצמי לממן את הדירה הרי שאין ברירה אמתית פרט ללקיחת משכנתא. אך גם משכנתא צריך לדעת כיצד לקחת ואילו פרטים ונושאים חשובים בה.

 

אל תתביישו להתמקח עם הבנק על גובה הריבית אותה תיקחו, על משך התקופה של המשכנתא ולבצע סקר שוק בין בנקים שונים. זכרו כי לכל שבריר ריבית יכול להיות בסופו של יום משמעות כלכלית של עשרות אלפי שקלים, מה שכמובן ישפיע על חיי היום יום שלנו ויצמצם את התקציב החודשי שלנו.

 

היכנסו לפרטים הקטנים

בכדי להבטיח כי המשכנתא לא תוביל אותנו לצמצומים כלכליים מיותרים ואף לפשיטת הרגל ישנה חובה להיכנס ולהבין כל פרט קטן בחוזה המשכנתא. אם לא נתעמק בפרטים הקטנים הרי שסביר כי בכוונה או שלא הבנק ינצל זאת ואנו נפסיד כסף רב.

 

מכיוון שרוב האנשים אינם מבינים לעומק את מרבית הפרטים בחוזה המשכנתא הרי שניתן להתייעץ עם עו"ד או יועץ משכנתאות אשר ילוו אותנו בתהליך זה ויבטיחו כי נקבל את התנאים הטובים ביותר. זכרו כי לעתים כדאי להוציא סכום קטן על יועצים בכדי לחסוך כסף במקומות אחרים.

 

אל תתחייבו מעבר ליכולתכם

הרבה אנשים כאשר הם ניגשים אל המשכנתא מעוניינים לסיימה כמה שיותר מהר בכדי שלא תכביד על תקציבם החודשי. אך המשמעות של כך היא שלעתים אנשים לקוחים החזר חודשי הגבוה מיכולותיהם, דבר הגורם לכך שהם לא עומדים בהחזרי המשכנתא.

 

כזכור המשכנתא עובדת כך שאם אנו לא מצליחים להחזירה ביתנו מעוקל והוא הופך להיות רכוש הבנק, המשמעות היא שלצד כאב הלב שיגרם לנו אנו ניפגע גם באופן חמור מן הבחינה הכספית. לכן לעתים כדאי לשקול לקחת החזרים לתקופה ארוכה יותר, הגם שהמשמעות של כך היא תשלום כולל גדול יותר, ולא לנסות לסיים את המשכנתא כמה שיותר מהר.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם