קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

עד איזה גיל אפשר לקבל משכנתא

9 אוקטובר, 2018

יש הבדל בין השאלה עד איזה גיל ניתן לקבל משכנתא לשאלה עד איזה גיל אפשר לרווח את המשכנתא. למרות השוני בניואנסים, שתי שאלות אלה תלויות אחת בשנייה. לגבי השאלה עד איזה גיל אפשר לקבל משכנתא אין הגבלה פורמלית. ההגבלה היחידה היא שההחזר החודשי של המשכנתא אינו יכול להיות גבוה משליש מההכנסה הפנויה נטו, למרות שלעיתים הבנקים מאשרים החזר עד כ- 40% מההכנסה הפנויה נטו.

 

משכנתא לגיל הזהב

 

ברור שגובה ההחזר תלוי לכמה שנים נלקחה המשכנתא. פה אנו מתחברים לשאלה עד איזה גיל ניתן לרווח את המשכנתא. כל מקרה לגופו. יש בנקים בישראל שמאשרים משכנתא עד גיל 74. יש בנקים המאשרים עד גיל 80 ובמקרים יוצאי דופן אף עד גיל 85. זה תלוי בן השאר בטיב הלווה ובכושר ההשתכרות שלו.

 

דוגמא: באופן היפותטי, אין מניעה לאדם בן 70 לקבל משכנתא על סך 500,000 ₪ לחמש שנים. כל עוד ההחזר החודשי לא יהיה גבוה משליש מההכנסה הפנויה נטו. ברור שעקב מספר השנים המצומצם ההחזר החודשי יהיה גבוה מאוד. לשם המחשה, אם הריבית השנתית הממוצעת של מסלולי המשכנתא היא כ- 2%. ההחזר החודשי של המשכנתא יהיה 8,764 ₪. החזר גבוה מאוד. בהנחה שהלווה עדיין עובד (למרות גילו), הוא צריך להרוויח נטו בסביבות 26,000 ₪, על מנת שהבנק יאשר לו משכנתא.

 

מאידך, הבנק לא יאשר ללווה לקחת משכנתא בגיל 80, בלי קשר לכושר ההשתכרות שלו. שכן, הוא עבר את הגיל המקסימלי בו ניתן לקבל משכנתא. גם אם כושר ההשתכרות שלו מרשים. עקב העלייה המתמדת בתוחלת החיים, הגיל הממוצע של הלווים עולה בהתמדה. יותר ויותר לווים באמצע החיים, בסביבות גיל 50 מחליטים לשפר דיור באמצעות לקיחת משכנתא או הגדלת משכנתא קיימת, או לקנות דירה נוספת להשקעה. לעלייה בתוחלת החיים יש לעיתים השפעה שלילית על האפשרות להזדקן בכבוד.

 

לא מעט אנשים שהגיעו לגיל מבוגר מוצאים עצמם ללא פנסיה או פנסיה נמוכה ונאלצים לחיות בדוחק מקצבת זקנה מצומצמת. במקרה זה ניתן לקחת משכנתא מיוחדת כנגד שיעבוד דירה. משכנתא זו מיועדת למבוגרים ונקראת משכנתא לגיל הזהב או משכנתא הפוכה. זוהי משכנתא ללא הגבלת גיל.

 

גובה המשכנתא שניתן לקבל תלוי בגיל הלווים. ככל שהגיל מבוגר יותר ניתן לקבל סכום גבוה יותר. משכנתא זו מיועדת לבני 60 ואילך, שההכנסה החודשית אינה מספקת להם והם מעוניינים להזדקן בכבוד. ההחזרים במשכנתא זו נמוכים מאוד שכן הלווה מחזיר רק את מרכיב הריבית מסך ההחזר החודשי. את קרן המשכנתא ניתן לפרוע בכל רגע נתון (גם בחלקים) או כאשר הלווים הולכים לעולמם. במקרה זה היורשים יידרשו לפרוע את קרן המשכנתא. משכנתא זו מיועדת גם למבוגרים שצריכים לעבור איזשהו תהליך רפואי והם צריכים סכום כסף עבור טיפול זה.

 

גם הורים שמעוניינים לעזור לילדיהם יכולים לקחת סוג כזה של משכנתא, בתנאי שעברו את גיל 60.היתרון הגדול של משכנתא הפוכה הוא שאין הגבלת גיל. נהפוך הוא, ככל שהגיל מבוגר יותר ניתן לקבל משכנתא גדולה יותר. משכנתא כזו ניתן לקבל עבור כל מטרה שהיא.

 

בקפיטל פקטור עומדים לרשותכם מיטב המומחים בכל נושא או שאלה הקשורה למשכנתא.במידה ואתם זקוקים למידע נוסף ניתן לפנות אלינו ללא כל התחייבות. התקשרו או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם