קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

הון עצמי מינימלי הנדרש למשכנתא

21 נובמבר, 2018

משכנתא היא הלוואה גדולה שרובנו נצטרך לקחת מהבנק לשם רכישת דירה. צריך לדעת שהבנק לא יממן את מלוא העסקה, כלומר הבנק לא ייתן 100% משכנתא. לכן, מומלץ לפני שחותמים על עסקה לרכישת נכס או אפילו לפני שמתחילים לחפש נכס, כדאי להתייעץ עם בנקאי משכנתאות, על מנת להבין מה גובה המשכנתא שניתן לקבל בהתחשב בהון העצמי שלכם כלווים ובהכנסה החודשית הפנויה נטו.

מומלץ לבקש מהבנק אישור עקרוני למשכנתא. לפי גובה הסכום שאושר ורשום באישור העקרוני תוכלו להתמקד בנכסים בטווח מחירים מתאים. אגב, בנק יכול לבטל אישור עקרוני, גם לאחר שניתן ללווים, אם כי מאורע זה נדיר למדי.

 

מהו הון עצמי עבור משכנתא?

זהו סכום הכסף שאתם כלווים תצטרכו להביא על מנת שהבנק יאשר לכם משכנתא. ההון העצמי יכול להיות מושג על ידי חיסכון לאורך זמן, תמיכה מההורים, קרנות השתלמות, ירושה ועוד. ההון העצמי המינימלי הדרוש משתנה בין סוגי העסקאות, כפי שנראה בהמשך.

 

הון עצמי לרכישת דירה

מהו גובה ההון העצמי המינימלי הדרוש לרכישת דירה ראשונה?

אם מדובר בדירה ראשונה עליכם כלווים להביא לפחות 25% משווי הנכס שאתם רוכשים.

 

דוגמא: בית בעלות של 1.5 מיליון ₪, הלווים יצטרכו להביא הון עצמי של 375,000 ₪ ( 25% מהשווי).

 

יחד עם זאת, לא תמיד הבנק ייתן מימון של 75% משווי הבית למרות שללווים יש 25% הון עצמי. הבנק מתחשב גם בגובה ההכנסות של הלווים. החזר חודשי של משכנתא יכול להוות עד שליש מההכנסה הפנויה נטו, אם כי ניתן לעיתים לאשר החזר משכנתא המהווה כ- 40% מההכנסה.

 

מה עושים למי שאין את ההון העצמי הדרוש?

יש דרכים לעשות השלמת הון עצמי. אם כי לא ניתן לעשות השלמה לכל סכום. כל מקרה לגופו. גובה ההון העצמי אותו ניתן להשלים תלוי בפרופיל הפיננסי של הלווים ובטיב העסקה. מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי על מנת שיפרוש בפניכם את האפשרויות הרלוונטיות.

 

מה גובה ההון העצמי המינימלי הדרוש למשפרי דיור?

משפרי דיור הם לווים שמכרו או מוכרים בית קיים על מנת לרכוש בית מרווח יותר. במקרה זה הם יצטרכו להביא הון עצמי מינימלי של 30% משווי הנכס הנרכש. אגב, גם מי שמעוניין לרכוש נכס צנוע יותר בהשוואה לנכס הראשון, יצטרך גם הוא הון עצמי של 30% לפחות.

 

מה גובה ההון העצמי המינימלי הדרוש לרכישת דירה להשקעה?

ברכישת דירה להשקעה (כלומר רכישת דירה נוספת על הדירה הקיימת) יצטרכו הלווים להביא לפחות 50% הון עצמי משווי הנכס הנרכש. ניתן להשלים את ההון העצמי על ידי לקיחת משכנתא על נכס קיים. לקיחת משכנתא על נכס קיים לא יכולה להיות גבוהה מ- 50% משווי הכנס בהתחשב במשכנתא קיימת (אם ישנה כזו).

 

דוגמא: ללקוח המעוניין לרכוש דירה להשקעה, יש דירה השווה 2 מיליון ₪. על הדירה משכנתא של 600,000 ₪. גובה המשכנתא הנוספת שיוכלו לכאורה לקבל הינה 400,000 ₪.

 

האם גובה ההון העצמי יכול להשפיע על תנאי המשכנתא?

בוודאי. ככל שללווים הון עצמי גבוה יותר, תנאי הריבית שהבנק ייתן יהיו טובים יותר. לעתים, אף הבדל מינורי בגובה ההון העצמי, יכול להשפיע על תנאי המשכנתא שיקבלו הלווים.

 

מה גובה ההון העצמי המינימלי הדרוש במסגרת מחיר למשתכן?

מי שזכה במחיר למשתכן יצטרך להביא הון עצמי של 10% לפחות משווי הנכס לפי מחיר היזם, אך לא פחות מ- 100,000 ₪. מי שרוכש דירות בפריפריה זכאי למענק על סך 40,000 ₪ או על סך של- 60,000 ₪ תלוי ביישוב בו רוכש דירה. המענק ייחשב כחלק מההון העצמי של הרוכשים.

 

בקפיטל פקטור עומדים לרשותכם מיטב המומחים בכל נושא או שאלה הקשורה למשכנתא. במידה ואתם זקוקים למידע נוסף ניתן לפנות אלינו ללא כל התחייבות. התקשרו או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם