קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

ההבדל בין הלוואת גרייס להלוואת בלון

26 מרץ, 2019

רבים מתבלבלים בין שני המונחים הללו ויש אף שחושבים שמדובר באותו סוג של הלוואה. במאמר זה ננסה לעשות סדר, על מנת שכולנו נוכל להבין את ההבדלים בין הלוואת גרייס להלוואת בלון.

 

הלוואת גרייס

זוהי הלוואה הנלקחת בדרך כלל כחלק ממשכנתא למספר שנים מצומצם לשם נוחות וניתן לחלק אותה לשתי תתי קטגוריות: הלוואת גרייס חלקי והלוואת גרייס מלא. מטרת ההלוואה להימנע בשנים הראשונות מהחזרי משכנתא מלאים. למשל, ברכישת דירה מקבלן שתהיה מוכנה עוד מספר שנים. הרוכשים אינם יכולים לעמוד בתשלומי שכירות ותשלומי משכנתא בו זמנית. לכן הם יבקשו גרייס עד לקבלת טופס 4 (מועד אכלוס הדירה). במועד זה יתחילו לפרוע את המשכנתא בהחזרים מלאים (אין להם יותר תשלומי שכירות).

הלוואת גרייס חלקי

במשך תקופת הגרייס, הניתנת בדרך כלל לתקופה של עד שלוש שנים, מחזירים רק את הריבית. יתרת הקרן לא קטנה ותתחיל להיפרע ברגע כאשר הלוואת הגרייס הופכת למשכנתא המוחזרת בהחזרים מלאים לפי לוח שפיצר (אם כי, ניתן לפי לוח סילוקין קרן שווה). הלוואת הגרייס ניתנת כחלק ובמסגרת המשכנתא הכוללת.

 

לדוגמא
לקיחת משכנתא ל- 25 שנה. מתוכם הלוואת גרייס ל- 3 שנים. זה אומר שבמשך שלוש השנים הראשונות נחזיר רק ריבית. הקרן לא תקטן (גובה ההלוואה המקורי). לאחר 3 שנים באופן אוטומטי נתחיל להחזיר החזרים מלאים למשך 22 שנה לפי לוח סילוקין שפיצר (אלא אם ביקשנו קרן שווה).

 

רכישת דירה מקבלן בהלוואת גרייס

 

הלוואת גרייס מלא

במשך תקופת הגרייס הלווים לא מחזירים החזרי ביניים. אך לאחר סיום תקופת הגרייס המשכנתא גדלה בגובה הריבית הנצברת שלא שולמה. יתרת הקרן (הגדולה יותר במקרה זה) תתחיל להיפרע מיד עם סיום הגרייס לפי לוח סילוקין שפיצר או לפי לוח סילוקין קרן שווה.

 

הלוואת בלון

הלוואה הנלקחת לפרק זמן מצומצם של עד שלוש שנים. בתום תקופת ההלוואה הבלון פוקע והלווים נדרשים לפרוע את כל סכום ההלוואה בבת אחת. הלוואה זו מכונה גם הלוואת גישור. ניתן לחלק הלוואה זו לשתי תתי קטגורית: הלוואת בלון חלקי והלוואת בלון מלא. הלוואת בלון ניתן לקבל כאשר רוכשים דירה ועדיין לא מכרנו את הדירה הקיימת. כל ההון העצמי של הרוכשים נובע מהכסף שיתקבל ממכירת הדירה. כיוון שהדירה טרם נמכרה, ניתן לקבל עליה הלוואת בלון. הלוואה זו תיפרע בבת אחת מהכסף שיתקבל ממכירת הדירה. הלוואת בלון נקראת גם הלוואת גישור.

 

הלוואת בלון חלקי

ניתנת בדרך כלל לתקופה של עד שלוש שנים. במשך תקופה זו ישלמו הלווים רק תשלום ריבית.  את קרן ההלוואה שלקחו יצטרכו לפרוע בסכום אחד מיד בתום פקיעת הבלון. הלוואה כזו ניתן לקחת גם על חשבון קרן השתלמות לתקופה של עד שש שנים.

 

הלוואת בלון מלא

ניתנת לתקופה של עד שנתיים. במשך תקופה זו הלווים לא ישלמו מאומה. קרן ההלוואה תתפח בגובה הריבית הנצברת עד ליום פקיעת ההלוואה. ביום פקיעת ההלוואה יצטרכו הלווים להחזיר את קרן ההלוואה בתוספת הריבית הנצברת (הריבית שלא שולמה) בסכום אחד. הלוואה זו כמעט ולא ניתנת היום כהלוואת גישור של משכנתא.

 

לסיכום, ההבדל העיקרי בין שתי סוגי ההלוואות

  • הלוואת גרייס ניתנת לתקופה מצומצמת, כחלק ממסגרת של הלוואת משכנתא. עם סיום הגרייס הופכת הלוואה זו באופן אוטומטי למשכנתא המוחזרת בהחזרים מלאים של קרן וריבית לפי לוח סילוקין שפיצר (או החזרים לפי לוח סילוקין קרן שווה)

 

  • הלוואת בלון ניתנת כהלוואת גישור לזמן מצומצם. עם סיום מועד ההלוואה, יידרשו הלווים לפרוע באופן מיידי את מלוא סכום ההלוואה שלקחו. הבנקים למשכנתאות נותנים כיום הלוואת בלון חלקי בלבד.

 

בקפיטל פקטור עומדים לרשותכם מיטב היועצים מהבכירים בתחום, בעלי וותק רב בתחום ייעוץ משכנתאות. במידה ואתם זקוקים למידע נוסף, ניתן לפנות אלינו ללא כל התחייבות. התקשרו או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם