קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

השפעות הפוליטיקה על שוק הנדל"ן העולמי

13 מרץ, 2017

על הנפח הגדול שתופסת הפוליטיקה בחיים המודרניים לא ניתן לערער, כשמדובר בנושא הנמצא כמעט תמיד בראש סדר היום. בהתאם לכך, משפיעה למעשה הפוליטיקה על רוב תחומי החיים הקיימים בעולמנו, ביניהם כמובן מצוי תחום הנדל"ן הפופולארי.

 

השפעת הפוליטיקה על שוק הנדל"ן העולמי מורגשת היום במספר רבדים מרכזיים, במיוחד בכל הנוגע לרכישת נכסים (לדוגמא: ארה"ב). סדר היום הפוליטי בו נוהגת היום כל מדינה, משפיע לרוב בצורה ניכרת על שוק הנדל"ן המקומי, כשהתנודות המורגשות בעלויות הנכסים ומספרן של העסקאות הנחתמות בתוכו, הן רק חלק קטן מן הדוגמאות הרבות שניתן למצוא לכך.

 

משכנתא

 

פתיחת שווקים חדשים ואטרקטיביים להשקעות נדל"ן

ההשפעה הפוליטית הרבה שקיימת היום על שוק הנדל"ן העולמי, באה לידי ביטוי בין היתר בפתיחה של שווקים חדשים ואטרקטיביים להשקעות נדל"ן. את הדוגמא הטובה ביותר לכך, ניתן לראות לאחרונה בעלייה החדה במספר המשקיעים הבוחרים לפנות לרכישת נכסי נדל"ן בארה"ב.

 

החלטה פוליטית שהתקבלה לאחרונה לבניית מיליוני יחידות דיור חדשות בכל רחבי ארה"ב הביאה ללא כל ספק לעידוד משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם להגיע בהמוניהם ולרכוש נכסים מכל הסוגים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

 

הנהגת שיעורי מיסוי המשפיעים על גובה מחירי הנדל"ן

את ההשפעה הגדולה של העולם הפוליטי על שוק הנדל"ן העולמי, ניתן לראות בצורה ברורה ברמתם של המחירים הנהוגים בעסקאות השונות הנחתמות מידי יום ברחביו. שיעור המיסוי אותו מחליטה להטיל כל מדינה על שוק הנדל"ן המקומי בה, מביא כמובן לתמחור שונה של הנכסים הנמכרים בשטחה.

 

כשמדברים למשל על רכישת נדלן בארצות הברית, נוקטות הרשויות האמריקניות בהטלת שיעורי מיסוי במידה שפויה יחסית, דבר המביא להגברה ניכרת בביקוש לעריכת עסקאות נדל"ן ברחבי ארה"ב. לעומת זאת, כשמסתכלים על מצבו של שוק הנדל"ן בישראל, התמונה מדאיגה הרבה יותר, כששיעורי המיסוי הגבוהים שמטילה המדינה מביאים למצב בו מורגשת עלייה מתמדת במחירי הנכסים.

 

יצירת הזדמנויות חד פעמיות להשקעות נדל"ן

המגרש הפוליטי אף פעם לא ידוע ככזה המתנהל על מי מנוחות, כשסערות ושערוריות פוליטיות, הן בדרך כלל רק שאלה של זמן. בהתאם לכך, משבר פוליטי גדול יכול להביא במידה מסוימת ליצירת הזדמנויות חד פעמיות להשקיע ברכישת נכסי נדל"ן שונים, כאלו שיתבטאו בירידה פתאומית וחדה במחירים. בסיטואציות מן הסוג הללו, נמדד למעשה החוש העסקי של כל אדם אשר נכנס לזירה של השקעות נדל"ן, כשעסקת החלומות נמצאת אולי במרחק נגיעה.

 

הפוליטיקה בעולם המודרני הופכה כבר ממזמן לחלק בלתי נפרד משוק הנדל"ן העולמי, כשאחראית במידה רבה למגמות השונות המתרחשות בתוכו מעת לעת. ההשפעה של העולם הפוליטי על תחום הנדל"ן יכולה מצד אחד לבוא לביטוי בצורה חיובית, כפי שמורגש היום כמעט בכל השקעה בנדל"ן בארה"ב, לעומת השפעה שלילית שתורגש בדרך כלל בעליית מחירים והרחקת יזמים ומשקיעים פוטנציאליים.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם