קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

האם אפשר להקפיא משכנתא

13 מרץ, 2017

הקפאת משכנתא עקב קשיים כלכליים

המקרה הראשון בגינו ניתן להקפיא משכנתא נוגע להקפאתה עקב קשיים כלכליים. לרוב כאשר ניחתה עלינו מכה כלכלית לא צפויה נרצה להקפיא את המשכנתא וזאת מכיוון שהיא מהווה נטל כלכלי גבוה המשפיע על רבים ממשקי הבית במדינת ישראל. כאשר אנו עוסקים בהקפאה מסוג זה חשוב שנברר האם ההקפאה היא רק של תשלומי המשכנתא או גם של תשלומי הריבית.

 

פעמים רבות הבנק בעת ההקפאה הבנק ידרוש מאתנו להחזיר את תשלומי הריבית וחשוב שנהיה מודעים לכך בעת ההקפאה ושניקח זאת בחשבון בעת חישוב מצבנו הפיננסי.

 

הקפאת משכנתא

 

האם תמיד ניתן להקפיא משכנתא?

כאשר אנו באים לחתום על חוזה משכנתא, חשוב שנזכור כי מדובר באחד החוזים החשובים שנעשה בחיים. מכאן שכדאי להתייעץ עם גורמים מקצועיים רבים אשר ייעצו לנו בנוגע לטיב החוזה ובנוגע לתניות המופיעות בו. אחת מהתניות החשובות ביותר נוגעות כאמור לנושא הקפאת המשכנתא עקב קשיים כלכליים ולתנאים המתירים לעשות זאת. לכן כאשר אנו חותמים על החוזה מול הבנק חשוב מאוד שנשים לב מה אומרת התניה בנושא זה.

 

כך לדוגמא ייקבע מראש לאיזה תקופה אנו יכולים להקפיא את התשלומים, איזה חלק מהתשלומים אנו יכולים להקפיא והאם בכלל אנו זכאים להקפאה. אל תשאירו את בירורם של נושאים אלו כשתגיע הצרה אלא עשו זאת מראש, בנוסף אלו בדיוק המקומות בהם ניתן להתמקח עם הבנק ולדאוג לתנאים טובים והוגנים יותר כלפינו הלקוחות.

 

זכרו אין מדובר בשירות חינמי

כאשר אנו מחליטים להקפיא את המשכנתא חשוב מאוד שנזכור שאין מדובר בשירות חינמי שהבנק נותן לנו ובהחלט ייתכן שבעתיד ניאלץ לשלם סכום מסוים עקב ההקפאה. איזה סכום והאם באמת נידרש לתשלומו הדברים הללו יקבעו בחוזה עליו דיברנו בפסקה הקודמת.

 

לכן לפני שאנו מחליטים להקפיא את המשכנתא חשוב שנבוא בעיניים פקוחות ונחשב היטב מה המשמעות של הקפאה זו, יתכן ולאחר התחשיב שנבצע נגלה כי כלל לא כדאי לנו להקפיאה. גם במקרה זה רצוי להתייעץ עם בעל מקצוע אשר יעזור לנו להבין האם כדאי להקפיא את המשכנתא או שמא מדובר בבזבוז כסף.

 

הקפאת משכנתא עקב מעבר נכס

המונח הקפאת משכנתא משמש לא רק למקרים של קשיים כלכליים אלא גם בעת מעבר נכס. כמובן ששני המקרים שונים זה מזה וכך גם התניות בחוזה המשכנתא שונות לגביהם. משכנתא היא למעשה הלוואה שאנו מקבלים בתמורה לנכס מסוים, בכדי שהיא תהיה תקפה הרי שיש חובה שאכן אותו נכס יהיה בבעלותנו.

 

מכיוון שבעת מעבר נכס יכולה להיות תקופה בה לא יהיה בבעלותנו אף נכס הרי שעקב תנאיה הבסיסיים של המשכנתא יש צורך בהקפאתה המלאה. כמובן שהקפאה זו כפי שאמרנו אינה דומה להקפאה עקב קשיים כלכליים וסביר שעלותה תהיה פחותה בהרבה. לכן, אם אתם מעוניינים לעבור נכס, המשכנתא לא צריכה להיות בעיה מבחינתכם.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם