קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

איך גוררים משכנתא

13 מרץ, 2017

מה המשמעות של גרירת משכנתא?

גרירת משכנתא היא למעשה פעולה בה הלווה מעביר את השעבוד על הנכס הקיים לנכס אחר, כמובן שעל הנכס החדש להיות בשווי הנכס הקודם או שנצטרך להוסיף בכדי לכסות חלק מהמשכנתא. ככלל הבנק אינו צריך להערים קשיים בפניכם אם אתם רוצים לבצע גרירת משכנתא וזהי זכותכם המלאה. עם זאת זכרו כי לרוב גרירת המשכנתא מלווה בבירוקרטיה רבה ופעמים רבות כמוה כהוצאת משכנתא חדשה. לכן כאשר אנו מחליטים האם לבצע גרירה או לא עלינו לקחת זאת בחשבון ולחשוב על המשמעויות הכרוכות בכך.

 

גרירת משכנתא

 

מתי כדי לבצע גרירת משכנתא?

גרירת משכנתא תתרחש לרוב כאשר אנו קונים נכס חדש ומעוניינים למכור את הישן. המשכנתא היא למעשה מסמך הקובע כי הנכס משועבד לבנק ממנו לקחנו את ההלוואה, לכן הבנק לא יאפשר לנו למכור את הנכס הישן כל עוד יש עליו משכנתא. הפתרון שרבים בוחרים בו הוא כאמור גרירת משכנתא המתאפשרת כאשר אנו רוצים לטפל בנושא זה ולאפשר את מכירת הדירה.

 

יש לשים לב כי פעמים רבות ישנה תקופת ביניים בה מכרנו את הנכס הישן ואנו ממתינים לרישומה של החדשה, במקרים כאלה לא ניתן עדיין לרשום את המשכנתא על הדירה הישנה. לכן, הבנק מאפשר לחסל את המשכנתא בתמורה ליצירת ערבות בנקאית אשר מהווה מעין בטוחה של הבנק עד אשר תוכלו לרשום את המשכנתא החדשה על הדירה שקניתם.

 

איך מבצעים גרירה?

הביצוע הטכני של הגרירה עצמה דורש מאתנו ללכת לבנק ולדבר עם נציג המשכנתאות שלנו. אכן מדובר במהלך טכני, אך הוא יכול להיות סבוך ולשאת בחובו סיכונים רבים ולכן מומלץ לא רק לפנות אל הבנק אלא גם להתייעץ עם עו"ד או יועץ משכנתאות אשר יסבירו לנו במה הדברים כרוכים. זכרו כי המשכנתא היא אחד הדברים הסבוכים שרוב משקי הבית מבצעים ולכן לא כדאי לחסוך בייעוץ אשר יינתן לנו בנושא.

 

בכדי להימנע מטעויות אשר יכולות להעלות לכם כסף רב בעתיד בחנו היטב את הפרטים השונים שהבנק מספק וקראו את החוזה הלוך וחזור בכדי לראות שאתם מבינים ומסכימים לכל התניות בו.

 

מתי לא כדאי לבצע גרירה?

כאמור לרוב גרירת משכנתא מתבצעת כאשר אנו רוצים לחסל את המשכנתא הישנה שלנו. סגירת משכנתא ישנה אפשרית לא רק באמצעות גרירה אלא לעתים גם באמצעות פירעון מוקדם. לכן יש לבחון עם הבנק לשנו האם קיימת אפשרות לפירעון מוקדם ואם כן האם ישנה עמלת פירעון מוקדם ומה גובהה. אם אין עמלת פירעון מוקדם בהחלט יתכן כי כדאי לנו לסגור את המשכנתא הישנה ולא לגרור את המשכנתא הישנה וכך לחסוך חלק מתשלומי הריבית.

 

ההחלטה בנושא זה תלויה בריבית הנהוגה במשק ביום העסקה ובריבית שהייתה נהוגה בעת לקיחת המשכנתא, כמו גם בגובה עמלת הפירעון המוקדם. גם בנושא זה כדאי להתייעץ עם מומחים לתחום וכדאי גם לשים לב מראש בעת חתימת המשכנתא הראשונית.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם