קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

שינוי מועד תשלום המשכנתא

29 אוגוסט, 2018

החזרי המשכנתא הינם החזרים מהותיים ומהווים בממוצע כ- 25% עד 30% מסך ההכנסה נטו של הלווים. לא תמיד ההחזר החודשי של תשלום המשכנתא נוח מבחינת העיתוי. יש לווים שכתוצאה משינוי מקום עבודה  מקבלים את המשכורת לקראת העשירי בכל חודש, במקום ה- 1, למשל.

 

מבחינתם דחיית התשלום מה- 1 לחודש, כפי שהתחייבו בעת לקיחת המשכנתא,  ל- 10 או ל- 15 בכל חודש תהיה נוחה יותר. בהתאם לחוק, החל משנת 2005 ואחת לארבע שנים יוכל כל לבחור את מועד החיוב המתאים לו.

 

מהם המועדים בהם משלמים את תשלומי המשכנתא?המשכנתא משולמת בבנקים על בסיס חודשי בתאריכים 1, 10, 15 לכל חודש.

 

איך מבצעים שינוי במועד חיוב תשלום המשכנתא?

הכי פשוט, פונים ליועץ משכנתאות בסניף בו לקחתם את המשכנתא. אם כי ניתן לבצע שינוי במועד החיוב בכל סניף אחר בבנק בו לקחתם משכנתא. הפעולה כרוכה במילוי טפסים רלוונטיים.

 

ברוב הבנקים, ניתן לבצע את התהליך דרך פנייה למוקד המשכנתאות. אופן התהליך בקיצור: מתקשרים למוקד המשכנתאות של הבנק הרלוונטי← מבקשים שישלחו אליכם טופס הוראה לחיוב חשבון ← מילוי הטופס והחתמתו בסניף הבנק הרלוונטי על מועד השינוי← שליחת הטופס חתום למוקד.

שינוי מועד תשלום המשכנתא

 

האם פעולה זו כרוכה בעמלה?

שינוי מועד החיוב כרוך בשתי עמלות:

 

  • עמלה חד פעמית – זוהי עמלה תפעולית המשולמת עקב ביצוע הפעולה מצד הבנק. העמלה התפעולית מתחילה ב-125 שקל למי שמשנה מועד חיוב של הלוואה אחת. העמלה גדלה ב-50 שקל על כל שינוי מועד של הלוואה נוספת ולא יותר מ- 225 ₪.

 

  • עמלת ריבית – זוהי עמלה על דחיית פירעון ההלוואה במספר ימים. עמלה זו מושפעת מגובה המשכנתא שנותרה. ככל שיתרת המשכנתא גבוהה יותר, העמלה תהיה גבוהה יותר. גובה הריבית עבור כל יום דחייה הינה ריבית הפריים מינוס רבע אחוז, ריבית שנתית לחלק ל- 365 יום.

  

דוגמא: נניח יש לכם משכנתא של 300,000 ₪, המשולמת ב- 1 של כל חודש. ועכשיו תבקשו להזיז אתההחזר ל- 10 של כל חודש. כמו כן ריבית הפריים 1.6% (נכון לכתיבת המאמר). גובה הריבית שתשלמו: 99.86 = 300,000∙(10-1)∙(1.6%-0.25%)/365

 

לסיכום, תהליך שינו מועד תשלום משכנתא הינו הליך פשוט וקצר. פשוט מתקשרים למוקד המשכנתאות של הבנק ממנו לקחתם את המשכנתא ומבקשים שישלחו לכם טופס בקשה. מחתימים את הטופס בסניף ושולחים חזרה בפקס. הליך זה אינו אמור לפגוע בדירוג האשראי של הלווה.

 

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם