קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

חילוץ הבית מכונס נכסים

18 יולי, 2018

לפעמים משפחות נקלעות לקשיים בהחזרי חובות, הלוואות או שהמשכנתא לא משולמת וכתוצאה מכך נוצרים פיגורים. הסיבות לקשיים רבות ומגוונות ההכנסה החודשית אינה מספיקה, העסק נקלע לקשיים ועוד. כאשר מצטברים פיגורים בתשלומי המשכנתא וללווים קשה לעמוד בהחזרים, הבנק יעביר את התיק לטיפול משפטי אצל עורך דין.

העורך דין יוציא ללווים מכתב לדרישת חוב. בדרך כלל בשלב זה יירשם בבי.די.איי של הלווים סעיף הנקרא התראה מתאגיד בנקאי, מה שייצור ללקוח בי.די.איי שלילי וזה יקשה עליו לקבל משכנתא על הדירה או למחזר משכנתא קיימת בבנק אחר.

 

חילוץ הבית מכונס נכסים
לכן מומלץ, רגע לפני שנוצרים פיגורים במשכנתא או כבר עם היווצרות הפיגור הראשון, לבקש מהבנק לפרוס את המשכנתא לתקופת זמן מקסימלית על מנת להקטין את ההחזר החודשי, אפשר במקביל לבדוק אפשרות למיחזור משכנתא בבנק אחר בתנאים טובים יותר. הבנקים למשכנתאות מבקשים מהלקוח לפני שמסכימים לעשות מיחזור דוח התנהלות משכנתא שנתיים אחרונות.

הדוח מעיד שלא היו פיגורים במשכנתא במידה והיו זה מתחיל להיות בעייתי עד בלתי אפשרי לבצע מיחזור. השאלה כמובן כמה פיגורים היו ומתי. כאשר הלווים לא משלמים את המשכנתא הם יקבלו מכתב התראה מעורך הדין של הבנק, מהלך זה יגרום רישום שלילי בבי.די.איי מה שהופך את אפשרות פריסת המשכנתא לתקופה ארוכה לבלתי אפשרית. בינתיים גובה חוב המשכנתא יצבור ריבית פיגורים גבוהה ויתפח.

בשלב הבא הבנק ינסה למכור את הנכס בהליך של כינוס נכסים. מכירה של נכס בהליך כינוס נכסים מתבטאת במחיר נמוך יותר משווי השוק שלו. הפער בין המחיר האמיתי למחיר המכירה באמצעות כונס יכול להגיע לכ- 20% ואף יותר ובתרגום כספי לנזק של מאות אלפי שקלים.

 

מה ניתן לעשות כדי לחלץ את הנכס מכונס נכסים?

לקחת הלוואת גישור שמטרתה סילוק הכונס נכסים, על ידי סילוק המשכנתא הקיימת. מהלך זה מנע את הפינוי שלכם מהדירה ומכירתה במחיר נמוך יותר משמעותית, דבר שהיה גורם לכם הפסד נוסף של מאות אלפי שקלים.

מהי הלוואת גישור בהקשר זה?

הלוואת גישור היא הלוואה לתקופה קצר יחסית עד 5 שנים. בה אתם משלמים רק את מרכיב הריבית מסך ההחזר החודשי, כלומר החזר יחסית נמוך ונוח. בתום התקופה תצטרכו להחזיר את קרן ההלוואה כלומר את הסכום שלקחתם. הלוואה זו גמישה יחסית וניתן להחזיר חלק ממרכיב הריבית. במקרה זה, בסיום ההלוואה תצטרכו להחזיר את קרן ההלוואה בתוספת הריבית היחסית שלא שולמה.

מה מטרת ההלוואה?

  • סילוק כונס הנכסים, על ידי סילוק המשכנתא.
  • מניעת מכירת הבית דרך כונס במחיר נמוך הגורר נזק כספי של מאות אלפי שקלים.
  • חיסכון בעלויות גבוהות הנובעות מהליך הכינוס, כמו שכר טרחה לכונס ועוד.
  • מניעת הפינוי שלכם מהבית.
  • להרוויח זמן על מנת למצוא פתרון חלופי כמו מכירת הבית בכוחות עצמכם, ללא לחץ ובמחיר שוק,
  • משכנתא בפריסה מרווחת יותר ועוד.

 

תוך כמה זמן ניתן לבצע את התהליך?

הליך זה ניתן לביצוע בזמן קצר יחסית, כמובן שאורך הזמן של הטיפול בבקשה תלוי במידת המורכבות של התיק.

לסיכום, אם מינו לכם כונס נכסים על הנכס שלכם, אין טעם להתמהמה, ניתן להציל את הבית. צרו קשר וצוות המומחים של קפיטל פקטור ייתן לכם מענה מקצועי ומהיר על מנת להציל את הבית מהליך הכינוס.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם