קפיטל פקטור משיגים לכם מימון בתנאים הטובים ביותר

smartphone 03-6133999

בלוג

פוסטים עדכניים בנושא משכנתאות

חילוץ הנכס מכונס נכסים

22 נובמבר, 2018

כאשר לקוחות של גופים פיננסים לוקחים הלוואה מבנק, כמו למשל משכנתא, הבנק משעבד את הנכס כבטוחה לטובתו. ניתן לשעבד נכסי מקרקעין ונכסי מטלטלין, תלוי בסוג ההלוואה ומטרתה. הבנק חושש ממצב שהלווים לא יוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים השוטפים של ההלוואה ולכן הוא משעבד נכס לטובתו.

 

כאשר לקוחות הבנק אינם יכולים להחזיר את האשראי שלוו מאותו בנק, תחילה הוא שולח מכתב, באמצעות עורך דין מטעמו, המבקש לסגור את החוב. אם עדיין החוב לא נפרע, הבנק יפתח בהליכים משפטיים נגד הלווים. ההליך יכול להתנהל בלשכות הוצאה לפועל או בבתי משפט. הבנק ירצה לפתוח בהליך למימוש הנכס שבידו על מנת לפרוע את החוב שחייבים הלווים. הבנק יבקש מבית המשפט או מראש ההוצאה לפועל למנות כונס נכסים כדי לנהל את מכירת הנכס שמשועבד לטובתו.

מיהו כונס הנכסים ומה תפקידו?

הכונס הוא למעשה פקיד מטעם בית המשפט או לשכת ההוצאה לפועל, אשר התמנה על מנת לנהל את מכירתו של הנכס.

מהם השלבים של הליך הכינוס?

  • הכונס מפרסם הודעה בעיתונות המזמינות את הציבור להגיש הצעות לרכישת הנכס עד תאריך מסוים. הכונס לא אחראי על מצבו של הנכס.
  • מי שמעוניין להציע הצעה ממלא טפסים רלוונטיים אותם ניתן לקבל אצל הכונס. בנוסף נדרש להפקיד ערבות בנקאית עם סכום המשקף אחוז מסוים משווי הנכס.
  • כונס הנכסים רשאי לדחות הצעה או לקבל הצעה כפי שהוא מוצא לנכון. כונס הנכסים ינהל בין כל המציעים התמחרות. בסוף תהליך ההתמחרות זוכה לרוב מי שהציע את ההצעה הגבוהה ביותר.
  • כל המציעים שהצעתם לא התקבלה יקבלו חזרה את הערבות הבנקאית.
  • לאחר שקבע הכונס את זהות הזוכה במכרז, פונה הכונס לבעל הכנס (בעל החוב כלפי הבנק) ומאפשר לו לפדות את  הנכס בסכום המוצע. לחייב יש אפשרות לפדות את הנכס שבבעלותו. אם החייב לא מנצל את זכותו יימכר הנכס למציע ההצעה הגבוהה ביותר באישור בית משפט.

באיזה מחיר הנכס נמכר דרך הליך כינוס?

הנכס נמכר בהליך כינוס במחיר נמוך משמעותית משוויו בשוק. המחיר יכול להיות נמוך עד 30% משווי השוק. שכן לנושים אכפת לקבל את כספם מהר. כך יוצא שבעלי הנכס, שגם כך במצב כלכלי רעוע מפסידים כסף עקב המחיר הנמוך בו נמכר הנכס. הפסד שיכול להגיע למאות אלפי שקלים.

מה ניתן לעשות על מנת לעצור את הליך כינוס הנכסים?

ניתן לקבל הלוואת גישור על הנכס מגוף פיננסי. בגובה החובות לנושים. ההלוואה מיועדת לסגירת החובות של כל הנושים כפוף למכתב כוונות. בסופו של התהליך הנכס נקי מכל עיקול או הוצאה לפועל. לקריאה מעמיקה יותר על חילוץ הבית מכונס נכסים את מוזמנים לעיין במאמר, חילוץ הבית מכונס הנכסים

מדוע החייבים לא יכולים למכור את הנכס בעצמם?

כיוון שעל הנכס רובצים עיקולים. צריך תחילה "לנקות" את הנכס מכל עיקול שרובץ על הנכס. רק אז ניתן יהיה למכור אותו.

מה משיגים בעלי הנכס באמצעות הלוואת גישור?

במקום שהנכס יימכר במחיר נמוך דרך הליך כינוס ויגרום לחייבים הפסד של מאות אלפי שקלים, הם יכולים בעצמם להוביל את התהליך (במקום להיות מובלים) כדי לחלץ את הנכס. הגוף המממן ייתן הלוואת גישור ויסלק את כל הנושים מהנכס.

 

הלוואה תילקח לפרק המספיק להתארגן על מנת למצוא פתרון כמו מכירת הנכס במחיר שוק והחזר הלוואת הגישור לגוף המממן או לנסות לחזור חזרה לבנק אחר ולקבל משכנתא על הנכס (אם אתם מעוניינים ללמוד על בחירת בנק ללקיחת משכנתא לחצו כאן). באמצעות תהליך זה, אם יחליטו למכור, החייבים יוכלו למכור את הנכס ללא לחץ, במחיר שוק.

איך מתבצע הליך חילוץ הנכס מכונס נכסים?

תהליך זה דורש ידע מימוני וכן הכרת הענף של הגופים המממנים. בגוף פועלים לא מעט גופים חלקם פחות טובים, חלקם יקרים מאוד מבחינת תנאי ההלוואה. מומלץ לפנות לחברת ייעוץ שמכירה את התחום באופן מיטבי. אנו בחברת קפיטל פקטור מתמחים בחילוץ הנכס מכונס נכסים בדרך המהירה, הבטוחה והזולה ביותר.

 

בקפיטל פקטור עומדים לרשותכם מיטב המומחים בכל נושא או שאלה הקשורה למשכנתא. במידה ואתם זקוקים למידע נוסף ניתן לפנות אלינו ללא כל התחייבות. התקשרו או השאירו פרטים  באתר ונחזור אליכם בהקדם.

מעוניינים בייעוץ עם מומחה למשכנתאות? השאירו פרטים לתיאום פגישה

    שלח
    הוספת הודעה
    למאמרים נוספים:
    משכנתא לסגירות חובות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    איך להקטין החזר חודשי על הלוואות באמצעות משכנתא לסגירות חובות או משכנתא מוחקת

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לבעלי חשבון מוגבל או מי שעומד לפני פשיטת רגל

    משכנתא לאיחוד הלוואות

    10 ינואר, 2021

    קרא עוד

    משכנתא לאיחוד הלוואות כפתרון להקלה בהוצאות החודשיות

     

    יצירת קשר

      accessible
      כלי נגישות

      Powered by - Wemake

      close לורם לורם לורם